Η χαρτοκοπτική (剪纸, jiǎnzhǐ) είναι ίσως η πιο δημοφιλής λαϊκή τέχνη της Κίνας, αλλά και από τις πιο παλιές. Με αφορμή σημαντικές γιορτές, όπως είναι η γιορτή της Άνοιξης, η χαρτοκοπτική χρησιμοποιείται για τη διακόσμηση σε πόρτες, παράθυρα (窗花, chuānghuā), τοίχους αλλά και φανάρια. Στα έργα της αναγνωρίζουμε επιρροές από το θέατρο σκιών, σταμπωτά υφάσματα, κεντήματα αλλά και από έργα ζωγραφικής.
Η φυλή Μιάο (Miáo, 苗族) είναι μια από τις πολλές εθνικές μειονότητες της Κίνας. Τα μέλη της ζουν κυρίως στις νότιες επαρχίες της Κίνας: κυρίως στην επαρχία Guizhou, αλλά και στις επαρχές Hunan, Yunnan, Sichuan, Guangxi, Hainan, Guangdong, και Hubei. Χωρίς γραφή αυτή η εθνική μειονότητα χρησιμοποίησε την χαρτοκοπτική (剪纸, jiǎnzhǐ) ως μια αφήγηση της μυθολογίας και της ιστορίας τους.
Ο Τζάνγκ Σιάο-γκανγκ/ Zhang Xiaogang (张晓刚) γεννήθηκε το 1958 στο Kunming, της επαρχίας Yunnan. Οι πίνακες του έχουν αφετηρία τις οικογενειακές φωτογραφίες και φωτογραφικά πορτραίτα, πολύ κοινά στην Κίνα τις δεκαετίες 1950 και 1960. Στυλιζαρισμένα και μονοχρωματικά τα πορτραίτα του Zhang Xiaogang μεταφέρουν τη γλώσσα της φωτογραφίας σε ζωγραφική. Όπως σημειώνει ένας κριτικός «Αντλώντας από τα στοιχεία μιας τυπικής στούντιο φωτογραφίας και τη γκρι χρωματική παλέτα της, τα πρόσωπα στις φωτογραφίες του Zhang Xiaogang είναι ανώνυμα και διαχρονικά: μια σειρά από ατομικές ιστορίες που παρουσιάζονται εντός αυστηρών ορίων».
Ο Γιούε Μιν-τζουν/ Yue Minjun (岳敏君) γεννήθηκε το 1962 στο Πεκίνο. Ανήκει στην κίνηση των Κυνικών Ρεαλιστών, που εμφανίσθηκε μετά το 1989. Κεντρική θέση σε κάθε έργο του κατέχουν ανθρώπινες φιγούρες- καρικατούρες που γελούν μ’ ένα τρόπο αφύσικο και βεβιασμένο, οι οποίες όλες είναι μια απεικονίσεις του εαυτού του. Πολλές φορές αυτές οι φιγούρες τοποθετούνται μέσα σε έργα που αντλούν αναφορές είτε από την κλασική παράδοση, είτε από τις περιρρέουσες εικόνες των media. Σύμφωνα μ’ ένα κριτικό «στα έργα του εκτίθενται πόνος που καλύπτεται από ειρωνεία».
Ο Wei Guangqing/ Γουέι Γκουάνγκ-τσινγκ (魏光慶) γεννήθηκε το 1963 στο Huangshi, επαρχίας Hubei. Είναι γνωστός για τις σειρές έργων Red Wall και Made in China. Στη δεκαετία του 1990 έγινε γνωστός ως ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της κινέζικης «πολιτικής Pop Art». Στα έργα του μεταφέρει και εντάσσει εικόνες οπτικά μοτίβα από τον παραδοσιακό κινέζικο πολιτισμό μέσα σ' ένα πλαίσιο αφηρημένης ζωγραφικής.
Φωτογραφίες από τη Καντόνα, δηλαδή τη σημερινή Γκουάγκ-τζόου (Guǎngzhōu/ 广州). Τραβήχτηκαν, λίγο πριν ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός καταλάβει την πόλη, στις 14 Οκτωβρίου του 1949. Απεικονίζονται εκτός της πόλης, και σημεία του νησιού Shamian (沙面岛), του τόπου όπου έμεναν οι δυτικοί. Δημοσιεύτηκαν το στο περιοδικό αμερικάνικο φωτογραφικό περιοδικό LIFE. Φωτογράφοι είναι ο Jack Birns και ο Carl Mydans.
Ο Φανγκ Γισιού/ Fang Yixiu (方 亦秀) γεννήθηκε στο Yangjiang της επαρχίας Guangdong το 1979. Αποφοίτησε από το Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Guangzhou (Καντόνα) το 2004. Τα έργα του κινούνται στον ίδιο χώρο μ’ αυτά του Ισπανού Joan Miró και συγγενεύουν με του Έλληνα Αλέξη Ακριθάκη. Διακρίνονται από μια ποιητική αφέλεια, ενώ βρίθουν συμβόλων. Όπως σημειώνει ένας κριτικός «Ο Fang Yixiu δεν κάνει, με τρόπο άμεσο, σαφές και καθαρό το θέμα του πίνακα. Αντίθετα, οπτικοποιεί μια ιστορία που έχει ποιητικά χαρακτηριστικά, μέσα από ορισμένα αφηρημένα σύμβολα που μπορούμε να κατανοήσουμε σιγά -σιγά».
Η εικόνα του Προέδρου Μάο (毛主席) στοίχειωσε τη δύση τη δεκαετία του 60, κατά ένα ανάλογο τρόπο μ’ αυτήν του Τσε. Αντανακλάσεις αυτής της εικόνας είναι τα πορτραίτα του Προέδρου Μάο που έκανε ο Andy Warhol. Ο Warhol χρησιμοποίησε την τεχνική της μεταξοτυπίας. Μ' αυτή τη μέθοδος μια φωτογραφία μεγεθύνεται και μεταφέρεται πάνω σε μετάξι. Αποτέλεσμα ήταν τα πορτραίτα αυτά –όλα βασισμένα στην ίδια φωτογραφία του Προέδρου Μάο- να είναι αμέτρητα. Το καθένα όμως σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Μοιάζουν σαν το χρονικό μιας εμμονής, ως μια άλλη δυτικής έμπνευσης προσωπολατρεία ...
Μια σειρά προπαγανδιστικών αφισών των μέσων της δεκαετίας του 70 με τον τίτλο "Οι λαοί του κόσμου αγαπούν τον Πρόεδρο Μάο". Χαρτοκοπτική.
Ο Fu Baoshi (傅抱石, 1904-1965) θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους Κινέζους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε στο Xinyu (新余), της επαρχίας Jiangxi (江西). Θεωρείται ως ένας από τους πιο καινοτόμους ζωγράφους της σύγχρονης περιόδου της Κίνας, στην ζωγραφική με μελάνι και στις τοπιογραφίες.