Το πολύ πέντε λίτρα καύσιμα ανά 100 χλμ. θα πρέπει να καταναλώνουν από το 2020 και μετά τα Ι.Χ., που θα κυκλοφορούν στην Κίνα.
Η κινέζικη κυβέρνηση ψήφισε τη συγκεκριμένη οδηγία, καθώς τον εφετινό χειμώνα καταγράφηκαν στις μεγαλουπόλεις της χώρας νέα ρεκόρ στις εκπομπές ρύπων και μικροσωματιδίων. Η απόφαση προβλέπει επίσης, ότι ήδη το 2015 θα πρέπει να μειωθεί η κατανάλωση των νέων μοντέλων στην Κίνα στα 6,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Πρόκειται για ένα σημαντικό άλμα, καθώς σήμερα καταναλώνει το μέσο Ι.Χ., που κινείται στους δρόμους της πολυπληθέστερης χώρας του κόσμου, γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ.
Οι Αρχές της Κίνας επιδιώκουν να αντιστρέψουν την τάση αγοράς ολοένα μεγαλύτερων αυτοκινήτων ως σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης από την ραγδαία αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της χώρας.
Εξάλλου εκτιμάται, ότι η εφαρμογή νέων τεχνολογιών για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όπως η χρήση ελαφρύτερων υλικών και υβριδικών συστημάτων, θα επιβαρύνει αισθητά τις τελικές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Συνδέσμου Ευρωπαίων Αυτοκινητοκατασκευαστών ACEA, θα κοστίζουν στο μέλλον τα μοντέλα με τις προηγμένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές περίπου 1.500 ευρώ ακριβότερα.
(πηγή tanea.gr 29/03/2013)