Η «ημέρα των εργένηδων» στην Κίνα είναι διαδικτυακό καταναλωτικό φαινόμενο
της Didi Kirsten Tatlow/ The New York Times
Oι μοναχικοί άνδρες στην Κίνα συνήθως περνούσαν την 11η Νοεμβρίου πίνοντας, παραπονούμενοι για την έλλειψη συντρόφου και για τη μοναξιά τους. Σήμερα η ανεπίσημη επέτειος έχει μετατραπεί στο μεγαλύτερο διαδικτυακό καταναλωτικό γεγονός, μια πραγματική γιορτή του διαδικτυακού εμπορίου.
Τη Δευτέρα, η μεγαλύτερη διαδικτυακή εμπορική εταιρεία της Κίνας επεξεργάστηκε πάνω από 5,75 δισ. συναλλαγές διαμέσου των συστημάτων πληρωμών της, ένα πραγματικό ρεκόρ για οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Πρόκειται για ρεκόρ με ιδιαίτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι ξεπέρασε κατά δυόμισι φορές τον τζίρο των Αμερικανών λιανεμπόρων τη λεγόμενη «CyberMonday».
H εταιρεία Αlibaba, η οποία διαθέτει την Tmall.com και άλλες ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, θέσπισε προ πενταετίας την «ημέρα των εργένηδων» επιλέγοντας την 11/11/11. Γρήγορα, όμως, κατανόησε ότι οι άνδρες αναζήτησαν παρηγοριά αγοράζοντας ηλεκτρονικές συσκευές και άλλα αγαθά, όπως εξάλλου έκαναν και πάρα πολλοί άλλοι.
Η Alibaba ανέφερε τη Δευτέρα ότι 402 εκατ. άνθρωποι επισκέφθηκαν τις ιστοσελίδες της καθώς και ότι ετοίμασε 152 εκατ. δέματα προκειμένου να ταχυδρομηθούν τα αγαθά στους νέους ιδιοκτήτες τους. Επίσης η ιστοσελίδα Tmall.com ανέφερε ότι οι Κινέζοι αγόρασαν 1,6 εκατ. στηθόδεσμους που αν τοποθετηθούν ο ένας πάνω στον άλλο ξεπερνούν τρεις φορές το ύψος του όρους Εβερεστ, όπως και δύο εκατ. εσώρουχα, τα οποία αν τα έδενε κανείς το ένα πλάι στο άλλο, θα κάλυπτε μια απόσταση 3.000 χλμ. Μια εκπτωτική ιστοσελίδα, η 55tuan.com, προσέφερε σε κάθε ενδιαφερόμενο «ένα ταξίδι στο Βιετνάμ προκειμένου να βρει την πραγματική αγάπη».
Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η «ημέρα των εργένηδων» τελικά δεν συνδέεται ιδιαίτερα με τους ανθρώπους ή τα συμβάντα που τη δημιούργησαν και σήμερα μιλάει στις καρδιές όλων των Κινέζων, παντρεμένων και μη. Η μονοήμερη «ιερή ημέρα» του διαδικτυακού καταναλωτισμού υποδεικνύει ποιο θα είναι το μέλλον των διαδικτυακών αγοραπωλησιών στην αχανή χώρα. Η Κίνα πρόκειται να ξεπεράσει τις ΗΠΑ φέτος και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά του κόσμου, σύμφωνα με τη Forrester Research. Οι Κινέζοι καταναλωτές αναμένεται να δαπανήσουν 290 δισ. δολάρια σε διαδικτυακές αγορές, ενώ οι Αμερικανοί δεν θα ξεπεράσουν τα 260 δισεκατομμύρια.
Δεν έψαχναν οι πάντες για ευκαιρίες την περασμένη εβδομάδα, αφού -όπως ανακοίνωσε η Alibaba- ενώπιον τριακοσίων δημοσιογράφων μια γυναίκα στην επαρχία Ζενζιάνγκ αγόρασε ένα διαμάντι 13,33 καρατιών έναντι 3,37 εκατ. δολαρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η ιδέα για αυτό το φεστιβάλ πωλήσεων ήταν της Alibaba, πολλές άλλες εταιρείες υπακούουν στις επιταγές της ημέρας με τις δικές τους προσφορές, δίνοντας μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία σε όποιον καταναλωτή θέλει να δοκιμάσει την τύχη του. Επίσης οι Κινέζοι καταναλωτές ψωνίζουν όλο και περισσότερο με τη βοήθεια των έξυπνων κινητών τους, αλλά και μέσα από τις ταμπλέτες τους.
Η Alibaba προετοιμαζόμενη για τη μεγάλη ημέρα προσέθεσε σέρβερς και γενικότερα ενίσχυσε τις υπηρεσίες της, ενώ επέτρεψε στους καταναλωτές να βάλουν στα καλάθια τους εκ των προτέρων όλα όσα θα ήθελαν να αγοράσουν την ημέρα των εκπτώσεων. Μάλιστα, η «ημέρα των εργένηδων» ήταν τόσο επιτυχημένη, που ήδη προγραμματίζεται η συνέχειά της και πολλοί είναι αυτοί που ετοιμάζονται για το «διπλό δώδεκα», την ημέρα εκπτώσεων που έχει προγραμματιστεί για τις 12 Δεκεμβρίου.
( ελληνική μετάφραση H KAΘHMEPINH Δημοσίευση : 13-11-13)